Hoe krijg ik sterke en mooie nagels?

Iedereen droomt wel van mooi, sterke en gezonde nagels.
Helaas is de werkelijkheid vaak anders.
Ik ben ook niet gezegend met mooie nagels. Integendeel! Jarenlang was ik een fervent nagelbijtster!
Maar ik ben al een drietal maand “clean” *applaus*. Drie maand lang bijt ik al niet meer op mijn nagels, zelf nu niet, in de blok en hopelijk straks tijdens de examens ook niet. 🙂

Ik ben op zoek gegaan naar tips om mooiere en sterkere nagels te krijgen want door het nagelbijten hebben ze het serieus te verduren gekregen. Ik deel de tips graag met jullie:

1. Gebruik een nagelverharder of een kleurloze nagellak. De nagelverharder of nagellak legt een laagje over je nagel heen, waardoor die minder kwetsbaar is. Ze zullen harder aanvoelen en minder snel breken of omvouwen.

2. Bescherm je handen tegen water. Wanneer je toch met je handen in het water moet (buiten het normale douchen en handen wassen) gebruik dan plastic handschoenen. Water maakt je nagels erg week en kwetsbaar.

3. De agressieve nagellakremover met aceton die doorgaans gebruikt wordt om de nagellak te verwijderen is heel slecht voor je nagels! Het droogt ze namelijk enorm uit!

4. Smeer je handen (met extra nadruk op je nagels) vaak in met handcrème of speciale crème voor je nagels.

5. Om sterke nagels te behouden vijl je ze beter in plaats van te knippen. Vijl bij voorkeur telkens in dezelfde richting , maak dus geen zigzagbeweging!


Plaats een reactie